JakÄ… dystrybucje polecacie na laptopa.

Systemy uniksowe i uniksopodobne, w tym GNU/Linux i Mac OS X

JakÄ… dystrybucje polecacie na laptopa.

Postprzez kokosek » 04.04.2010 (N) 14:58

Witam,

potrzebuję dystrybucji, która będzie miała opcje podobne jak np: panel sterowania w windzie itp. Ponieważ jestem laikiem jeśli chodzi o linuxa.
Również, czy gParted wystarczy abym zmniejszył dysk C: do minimalnych rozmiarów na windowsa, a resztę wyczyścił i przeznaczył dla Linuxa ? Mam tylko 120gb w sumie to 115 już :P.

Jakie środowisko graficzne polecacie i jaką dystrybucję - Linux Mint, czy Ubuntu.
Chciałbym również uruchomić na linuxie moorhunt'a ale on potrzebuje netframeworka, czy dałoby radę ?
Jeszcze przydałby się bestplayer z kodekami z windy. Również, czy da się odpalić ?
No i podstawa, AQQ - żaden inny komunikator. Czy zadziała ?
Pozdrawiam
Kokosek
kokosek
Redaktor

Twój znajomy: adax
System: XP Pro SP3
    Nieznany Nieznana

Re: JakÄ… dystrybucje polecacie na laptopa.

Postprzez Kpc21 » 04.04.2010 (N) 17:25

GParted wystarczy, jest on dostępny zarówno na płycie Ubuntu, jak i Minta.

AQQ nie zadziała, najbardziej podobny komunikator na Linuksa to Pidgin (ma też wersję na Windows). Może nie jest identyczny, ale za to bardziej stabilny.

Kodeki - tutaj najlepiej zainstaluj Minta, on ma większość kodeków w sobie. Bestplayera pewnie dałoby się odpalić przez program Wine, ale raczej nie ma to sensu, lepiej poszukać linuksowego odpowiednika, bo jest ich trochę.

MoorHunt - z jego instalacją na Linuksie są problemy. Proponuję poczytać:
http://forum.ubuntu.pl/showthread.php?t=60895
http://www.moorhunt.pl/forum/gotowe_pom ... 397.0.html

Jest też odpowiednik Moorie, jednak nie zawiera on wszystkich funkcji - może jednak cię zadowoli:
http://moorie.pl/